Občutek, ko sedeš na svoj motor in se zapelješ na cesto, je neopisljiv. Predstavljajte si, da se z vetrom v laseh vozite po svoji najljubši poti. Samo vi in cesta, čez nekaj minut pa še prečudovit sončni zahod. Utopične sanje, ki pa lahko postanejo resničnost. Se sprašujete, zakaj so skuterji med uporabniki tako zelo priljubljeni? Razlogov je več…
Značilni sestavni deli skuterja
Skuter je privlačno prevozno sredstvo, zato ker se drži preprostega načela, da z manj dobiš več. Klasična zasnova skuterjev s prestopnim okvirjem in ravno talno desko, namenjeno za voznikove noge, se je oblikovala zaradi tega, ker je večina motorjev in ostalih pogonskih sistemov drugače kot na običajnih motociklih pritrjenih na zadnjo os ali pa pod sedež. Karoserijo sestavlja sprednji ščitnik za noge in plastika, ki prekriva vse ali pa večino mehaničnih delov. Prostor za shranjevanje osebnih stvari (čelada, denarnica, ostali pripomočki,…) je pogosto vgrajen bodisi pod sedežem bodisi v sprednji ščitnik za noge. Nekateri modeli pa imajo vgrajen prostor za shranjevanje kar v obeh delih.
Tradicionalno manjša kolesa
Skuterji imajo tradicionalno manjša kolesa kot preostali motocikli. Ta so izdelana iz stisnjenega jekla ali pa lite aluminijeve zlitine. Kolesa se zlahka privijejo, pogosto pa jih lahko tudi menjamo med zadnjim in sprednjim delom.
Zakaj so skuterji tako priljubljeni?
Svetovno priljubljeni so postali po drugi svetovni vojni, ko so v Italiji razvili in na tržišče poslali dva kultna modela: Vespa in Lambretta. Vespa je bila, denimo sploh prvi globalno priljubljen skuter. Njihov namen je bil zagotoviti varčen osebni prevoz, kar jim je s primerno prostornino motorja med 50 in 150 ccm ter nizko porabo goriva tudi uspelo. Danes so skuterji priljubljena prevozna sredstva zato, ker so:
– Cenovno ugodni z nizkimi stroški registracije in tehničnega pregleda
– Enostavni za upravljanje
– Praktični za vožnjo po ozkih (mestnih) ulicah
– Priročni za parkiranje
Na temo priljubljenosti in uporabnosti skuterjev je bila pred leti opravljena zanimiva raziskava, ki je pokazala, da bi lahko motorna kolesa v mestih, ki se vsakodnevno srečujejo z gostim prometom, zastoji in pomankanjem parkirnih mest, lahko delno nadomestila uporabo osebnih avtomobilov. Na ta način bi pripomogla k zmanjšanju gneče na cesti in nenazadnje tudi zmanjšanju ogljičnega odtisa prometa. V svetu, kjer so okoljska vprašanja vsakdan glasnejša bi motorna kolesa z nižjo porabo goriva in skuterji z močnejšim pogonskim sistemom zagotovo odigrali pomembno vlogo pri zmanjševanju negativnega vpliva prometa na okolje.
Popularno »petindvajsetko« je v Sloveniji potrebno registrirati od…
Novela zakona o motornih vozilih je s 1. majem 2017 uvedla obvezno registracijo in zavarovanje koles s pomožnim motorjem oz. mopeda z močjo, nižjo od 4 kW in hitrostjo do 25 km/h. S tem so tudi t. i. »petindvajsetke,« ki jih uvrščamo v skupino skuterjev, postale del družine motornih koles, ki jih je potrebno za uporabo v prometu predhodno registrirati. Za voznike, mlajše od 18 let je tudi uzakonjeno, da morajo ob vožnji na skuterji oz. kakršnem koli drugem motornem kolesu obvezno nositi čelado. V nasprotnem primeru jih zaradi prekrška čaka plačilo globe.
Letni strošek registracije in tehničnega pregleda
Informativni izračun letnega stroška za motorno kolo do 125 ccm je pokazal, da vas bo podaljšanje registracije in tehnični pregled (ta je potreben za vozila, stara 4, 6, 8 in več let) stal dobrih 42 eurov. V primeru registracije z novo tablico pa bo vaš letni strošek znašal okoli 63 eurov.
Pestra ponudba, ki ne razočara
Eden izmed najbolj uveljavljenih proizvajalcev motornih koles takšne vrste je zagotovo Peugeot. V zadnjih desetletjih je to znamko skuterjev dodobra spoznal tudi slovenski trg. Uspešen prodor znamke v svet motornih koles ni presenetljiv, saj veljajo Peugeotovi skuterji za najzanesljivejša motorna kolesa na tržišču. Ikonični modeli, kot so Peugeot 103, S55 ter Kisbee, ki je sodil med najbolj prodajana motorna kolesa v Evropi, so dobesedno zaznamovali zgodovino motornih dvokoles. Ne smemo pozabiti še na Speedfight-a in tehnološko najnaprednejšega trikolesnika – Peugeot Metropolis, ki predstavlja poleg e-motornih koles neko novo generacijo skuterjev.
Čeprav se modeli med seboj razlikujejo po specifičnih lastnostih, je na spletni strani Peugeot Motocycles ponudba skuterjev razdeljena glede na prostornino motorja in njihovo končno hitrost. Kupec lahko izbira med skuterji:
– 25 km/h
– 50 cc 4T
– 125 cc Kategorija A1 ali koda 125
– Kategorija A2
– Trikolesniki vozni z B kategorijo